Mini Ghostpedia : Kuchisake Onna

Published by Mangafest UGM on

Sebelum membaca artikel ini, disarankan bagi yang lemah terhadap hal-hal yang berbau horror, harap untuk tidak memaksakan diri untuk membaca artikel ini hihihihi… sebab kali ini mimin akan membahas mengenai sosok perempuan yang tak kalah seramnya dengan sadako. Baiklah kalo begitu mari kita mulai…

Kuchisake Onna atau yang disebut wanita bermulut sobek merupakan seorang wanita muda yang selalu menggunakan masker untuk menutupi mulutnya yang tersobek lebar dari telinga kirinya. Ia dipersenjatai dengan gunting atau belati.

Ia merupakan sejenis siluman (youkai) yang termasuk dalam salah satu urban legend terkenal dikalangan para anak muda Jepang. Lalu apa yang menjadi penyebab ia bisa berwajah seperti itu? Berdasarkan informasi yang kami dapatkan, terdapat berbagai versi awal mula kisah Kuchisake Onna.

Versi yang pertama, dikisahkan ratusan tahun yang lalu (di periode Heian) hidup seorang wanita muda yang berparas cantik. Wanita ini adalah istri seorang samurai. Karena kecantikannya tersebut, banyak laki-laki yang tertarik kepadanya dan wanita itu diam-diam berselingkuh. Mengetahui hal itu, sang suami cemburu dan murka sehingga ia melukai wanita itu dengan cara merobek mulutnya dengan pedang. “Nah, sekarang siapa yang akan berpikir kalau kamu cantik?” ejek suaminya.

Versi lainnya menyebutkan Kuchisake Onna adalah korban percobaan bedah kosmetik. Dokter yang mengoperasi wajahnya memakai pomade dengan bau yang menusuk sehingga saat dioperasi ia tidak bisa tenang karena bau itu dan si dokter secara tidak sengaja memotong mulutnya hingga robek. Wanita itu menjadi histeris dan marah lalu membunuh dokter itu.

Ketika akan menyerang, Kuchisake Onna memiliki taktik tersendiri. Saat bertemu dengan korbannya, Kuchisake Onna akan bertanya “Watashi Kirei?” (apakah aku cantik?). Jika sang korban menjawab ‘Ya’, maka Kuchisake Onna akan membuka maskernya dan bertanya balik “Walaupun wajahku seperti ini”?. Jika sang korban menjawab ‘Tidak’, Kuchisake Onna akan langsung membunuhnya. Jika menjawab ‘Ya’ pun, korbannya tidak akan dibiarkan selamat begitu saja.

Nah, untuk melindungi diri dari Kushisake Onna ada beberapa saran yang dapat dilakukan. Jika bertemu dengannya jangan panik dan jangan segera berlari. Sebab, Kuchisake Onna punya kecepatan lari 100 yard/3 detik, sehingga dapat mengejarmu kapan saja. Cara terbaik untuk kabur dari Kuchisake Onna adalah menjawab pertanyaan kedua dengan “lumayan” sehingga Kuchisake Onna akan bingung dan berpikir dulu apa yang akan ia lakukan, saat sedang bingung itulah korban mempunyai kesempatan untuk kabur. Cara lain adalah berikan Kuchisake Onna permen bekko ame, atau gunakan pomade. Katanya ia menyukai bekko ame, namun dengan kondisinya yang seperti itu, mengingatkannya pada penderitaannya. Sedangkan aroma pomade dapat mengingatkan Kuchisake Onna pada dokter bedah kosmetik yang melakukan malpraktik padanya.

Yah seperti itulah informasi mengenai Kuschisake Onna, hati-hati ya jika kalian bertemunya saat di jalan, lebih baik kalian menyiapkan bekko ame atau sebuah pomade agar dijauhi olehnya hihihihi…

 

Source :
Majalah Animonster Edisi May 2009, volume 122, hal 08.
https://id.wikipedia.org/wiki/Kuchisake-onna

Categories: ArticleNews

45 Comments

Like · 3 September 2018 at 16:48

Like!! Really appreciate you sharing this blog post.Really thank you! Keep writing.

เพิ่มยอดไลค์ · 4 September 2018 at 16:48

Likely I am likely to save your blog post. 🙂

minecraft · 4 October 2018 at 15:23

When I originally commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and
now each time a comment is added I get three e-mails with the same comment.

Is there any way you can remove people from that service?
Cheers!

minecraft · 5 October 2018 at 22:25

Thanks for your marvelous posting! I genuinely enjoyed reading it, you might be a great author.
I will remember to bookmark your blog and will often come back in the
foreseeable future. I want to encourage you to
definitely continue your great job, have a nice evening!

minecraft · 6 October 2018 at 10:43

WOW just what I was looking for. Came here by searching for
minecraft

minecraft · 6 October 2018 at 22:35

Greetings I am so happy I found your blog page, I really found you by mistake, while I was browsing on Bing for something else, Nonetheless I am here now and would just like to say kudos for a marvelous post
and a all round entertaining blog (I also love the theme/design), I don’t have time to
look over it all at the moment but I have book-marked it and also included your RSS feeds,
so when I have time I will be back to read a great deal more, Please do keep up the awesome
work.

minecraft · 7 October 2018 at 00:02

Keep on working, great job!

minecraft · 7 October 2018 at 14:21

Have you ever thought about adding a little bit more than just your articles?
I mean, what you say is fundamental and everything.
But think of if you added some great visuals or video clips
to give your posts more, “pop”! Your content is excellent but with pics and clips, this
site could undeniably be one of the best in its niche.
Amazing blog!

ปั้มไลค์ · 8 October 2018 at 09:48

I believe you have noted some very interesting details, thankyou for the post. 🙂

minecraft free download 2018 · 8 October 2018 at 16:46

Hello, I do think your website may be having web browser compatibility problems.
Whenever I look at your blog in Safari, it
looks fine however, when opening in IE, it has some overlapping issues.
I simply wanted to give you a quick heads up! Aside from that, great blog!

minecraft free download 2018 · 8 October 2018 at 22:06

Hey! This is my first visit to your blog! We are a group of volunteers and starting a new initiative in a community in the
same niche. Your blog provided us valuable information to work on. You have done a marvellous job!

minecraft free download 2018 · 9 October 2018 at 11:29

You are so interesting! I don’t believe I’ve read
anything like this before. So great to discover someone
with a few unique thoughts on this issue. Really..
thank you for starting this up. This website is something that is
needed on the internet, someone with a bit of originality!

minecraft free download 2018 · 10 October 2018 at 05:53

Hey there! I know this is kind of off topic but I was wondering if you
knew where I could get a captcha plugin for my comment form?

I’m using the same blog platform as yours and I’m having difficulty
finding one? Thanks a lot!

minecraft free download 2018 · 10 October 2018 at 16:55

Good web site you’ve got here.. It’s difficult to
find high quality writing like yours nowadays. I seriously appreciate people like you!
Take care!!

dating tips for men · 14 October 2018 at 12:56

I spent four years trying EVERYTHING in Online Dating, and through a huge amount of trial and error, I produced a system that I will share for you. This book will take you, step by step, through everything you need to know to double, triple or even quadruple the number of women you meet online.

Coconut Oil Benefits · 21 October 2018 at 23:40

This paragraph gives clear idea in favor of the new users of blogging, that
truly how to do blogging.

BotLike · 22 October 2018 at 01:41

Photo Liker, Auto Liker, facebook auto liker, Status Liker, Auto Like, Working Auto Liker, Status Auto Liker, Fb Autoliker, Autoliker, Autoliker Facebook, autolike, auto liker, Facebook Liker, autoliker, Photo Auto Liker, Facebook Auto Liker, Facebook Autoliker, Increase Facebook Likes, auto like, Autoliker

ปั้มไลค์เพจ · 23 October 2018 at 01:42

ไลค์เพจ, เพิ่มไลค์เพจ, ปั๊มไลค์เพจ, เพิ่มไลค์เพจ ราคาถูก, ปั้มเพจ, ปั๊มไลค์เพจ, เพิ่มไลค์แฟนเพจ, ปั้มไลค์เพจ, ปั๊มไลค์แฟนเพจ, ปั๊มไลค์เพจ facebook, ปั้มไลค์แฟนเพจ

Coconut Oil · 23 October 2018 at 19:47

You should take part in a contest for one of the greatest sites online.
I will recommend this blog!

เพิ่มไลค์เพจ · 24 October 2018 at 01:43

ผู้นำด้านที่ปรึกษาการตลาดออนไลน์ของไทย เพิ่มไลค์ ปั้มไลค์แฟนเพจ รับเพิ่มไลค์แฟนเพจ เพิ่มยอดไลค์ ปั้มไลค์ ปั้มไลค์คนไทย

Health Benefits of Coconut Oil · 24 October 2018 at 22:20

My brother suggested I may like this website. He was once totally right.
This publish truly made my day. You can not imagine simply how a
lot time I had spent for this information! Thank you!

Coconut Oil Benefits · 26 October 2018 at 01:11

Hi, Neat post. There’s a problem together with your site in web explorer, may check this?
IE still is the market leader and a big component of folks will leave out your fantastic writing
because of this problem.

Health Benefits of Coconut Oil · 28 October 2018 at 07:30

Hi, the whole thing is going perfectly here and ofcourse every
one is sharing information, that’s actually excellent, keep up
writing.

Coconut Oil Benefits · 28 October 2018 at 11:30

I really like looking through a post that will make men and women think.
Also, thanks for allowing me to comment!

醫學美容-聲波-雪膚屋-cosmetic-wiki · 28 October 2018 at 13:56

從廣告漫天蓋地火紅的雙下巴消脂針Belkyra,談台灣醫美市場愛嚐鮮的趨向。 @ 蔡佳芬醫師‧美顏纖體誌 – 醫美微整形知識分享 :: 痞客邦 :: 好了,此篇給正為雙下巴而苦的你,也給被不少廠商跟診所灑出去的照片、文字廣告擊中心坎的你,一些關於這產品,中性、良心的分析。 局部皮下注射的消脂針,由來已久,久到我相信很多接觸過醫美診所的人,都有被推

flirt · 1 November 2018 at 16:05

I travel all around the world for work, and it used to be really lonely. Now I can go onto Tinder and have a date lined up in a new city before I even get out of the airport!

ซื้อไลค์ · 2 November 2018 at 00:37

รับเพิ่มไลค์แฟนเพจ เป็นการโปรโมทแฟนเพจ เพื่อเพิ่มยอดขายสินค้าได้, รับทำเพจสินค้าพร้อมยอดไลค์, รับจ้างเพิ่มไลค์, บริการปั้มไลค์แฟนเพจฟรี, รับ Like Fanpage, ปั้มไลค์สถานะ, รับจ้างปั้มไลค์, กดไลค์แฟนเพจ, ปั้มไลค์เพจ, การเพิ่ม Like เป็นการเพิ่มโอกาสทางการขายสินค้าของคุณนั่นเอง ด้วยงานบริการเพิ่มไลค์แฟนเพจระดับมืออาชีพ ประสบการณ์การทำงานหลายปี, เพิ่มไลค์เพจ ราคาถูก, ไลค์เพจ, บริการเพิ่มไลค์เฟสบุ๊คให้แฟนเพจ, Up Like Fanpage, รับสร้างแฟนเพจพร้อมยอดไลค์, ไลค์แฟนเพจราคาถูก, รับไลค์ครบวงจรทั่วไทย, รับไลค์แฟนเพจ, รับทำไลค์แฟนเพจจำนวนมาก, ไลค์แฟนเพจได้สูงสุดหนึ่งล้านไลค์, ปั้มเพจ เหมาะสำหรับผู้ที่ต้องการยอดไลค์เพจเพจเยอะๆ, รับทำเพจเฟสบุ๊ค, จ้างกดไลค์, บริการเพิ่ม Like ให้แฟนเพจของคุณ โดยทีมงานระดับมืออาชีพ ในระยะเวลาอันสั้นและราคาถูก รับประกันไลค์จากคนไทย 100%, จ้างไลค์, บริการปั้มไลค์ฟรี, ปั้มไลค์ครบวงจร, กดไลค์, ปั้มไลค์เพจฟรี, เพิ่มไลค์แฟนเพจ ราคาถูก, รับเพิ่มไลค์, ปั้ม Like ฟรี, ปั้มไลค์แฟนเพจ, เพิ่มไลค์คนไทย, ปั้มไลค์รูปเฟส, เพิ่ม Like, ปั้มไลค์รูป Facebook, ปั้มไลค์ราคาถูก, ปั้มโพสต์, ปั้มไลค์ Facebook, จ้างไลค์รูป, รับเพิ่มไลค์แฟนเพจเฟสบุ๊ค, ปั้มไลค์เพจ Facebook, รับเพิ่ม Like Fanpage Facebook ราคาพิเศษ เหมาะสำหรับผู้ที่ต้องการเพิ่ม Like Fanpage ให้ดูเป็นความน่าเชื่อถือของร้าน, รับปั้มไลค์รูป, โกงไลค์, เพิ่มไลค์เพจ, Add Like Fanpage, ปั้มไลค์ง่ายๆ, แฟนเพจพร้อมยอดไลค์, ปั้มเพจเฟสบุ๊ค, บริการเพิ่มไลค์แฟนเพจฟรี, ปั้มไลค์เพจคนไทย, ไลค์แฟนเพจ, ปั้มไลค์รูป, รับจ้างกดไลค์, ปั้มรูป, ปั้มไลค์, ไลค์คนไทย 100%, ปั้มไลค์เฟสบุ๊ค, กดไลค์รูป, ปั้มไลค์ ในโทรศัพท์, ปั้มไลค์ฟรี, จ้างเพิ่มไลค์, ไลค์แฟนเพจเฟสบุ๊ค, รับปั้มไลค์เพจ, ปั่นไลค์, เพิ่มไลค์ฟรี, กด Like, รับทำไลค์ครบวงจร, Auto Like, ซื้อไลค์แฟนเพจ, ปั้มไลค์ทั่วไป, เพิ่มไลค์แฟนเพจ, เพิ่มไลค์, ปั้มเพจ, จ้างปั้มไลค์, Like Fanpage, ปั้มยอดไลค์เป็นคนไทย 100%, Pump Like, ปั้มไลค์มือถือ

descargar facebook · 2 November 2018 at 17:40

I constantly spent my half an hour to read this weblog’s content daily along with a mug
of coffee.

http://twitter.com/descargar_hq · 2 November 2018 at 20:35

Descargar facebook
Oh my goodness! Incredible article dude! Thanks, However I am
having troubles with your RSS. I don’t understand why I cannot join it.
Is there anybody else getting the same RSS problems?
Anyone that knows the solution will you kindly respond?
Thanx!! Descargar facebook

เพิ่มไลค์ · 3 November 2018 at 00:38

ปั้มไลค์รูปภาพ, Hack Like Facebook, ปั้มไลค์แฟนเพจ, เว็บปั้มไลค์, ระบบเพิ่มไลค์, แฮกไลค์, ออโต้ไลค์, ปั้มไลค์, ปั้มไลค์คอมเม้น, Auto Like

descargar facebook · 3 November 2018 at 06:02

I love it when folks come together and share views.
Great website, keep it up!

descargar facebook · 3 November 2018 at 09:14

If some one wants to be updated with latest technologies therefore he must be pay a visit this website and
be up to date everyday.

รับเพิ่มไลค์ · 4 November 2018 at 00:39

ซื้อไลค์แฟนเพจ, รับปั้มไลค์แฟนเพจ, รับจ้างกดไลค์เพจ, ซื้อไลค์คนไทย, เพิ่มยอดไลค์แฟนเพจ

quest bars cheap · 4 November 2018 at 02:35

Thanks for finally writing about >Mini Ghostpedia : Kuchisake Onna – Mangafest 2018 <Loved it!

quest bars cheap · 4 November 2018 at 21:22

Hi, its good article on the topic of media print, we all be aware of media is a impressive
source of information.

quest bars cheap · 5 November 2018 at 12:19

Quest bars cheap fitnesstipsnew1 quest bars cheap 516999410492780544
quest bars cheap
I got this web page from my pal who informed me concerning this website
and at the moment this time I am browsing this site and reading very informative articles at this place.
Quest bars cheap fitnesstipsnew1 quest bars cheap 516999410492780544 quest bars cheap

Football Solutions UEFA Women's EURO 2013 - History - Armenia-Portugal · 5 November 2018 at 22:54

Manchester United are expected to be without Anthony Martial against Arsenal in a blow that would Louis van Gaal short of strikers for their Barclays Premier League showdown. Anthony Martial expected to miss Manchester United’s clash with Arsenal… as club monitor striker’s hamstring problem that ruled him out of win over Midtjylland

Quest Bars · 9 November 2018 at 17:56

hey there and thank you for your information – I’ve definitely picked up something new from right here.

I did however expertise a few technical points using this website, as I experienced to reload the website many times previous to I could get it to
load correctly. I had been wondering if your hosting is OK?
Not that I’m complaining, but sluggish loading instances times will
very frequently affect your placement in google and can damage
your high-quality score if ads and marketing with Adwords.
Well I am adding this RSS to my e-mail and could look out for a lot more of
your respective intriguing content. Make sure you update this
again very soon.

Sling TV · 11 November 2018 at 01:29

Keep on working, great job!

Sling TV · 12 November 2018 at 00:45

It’s actually a nice and helpful piece of info. I am satisfied that you just shared this
useful info with us. Please stay us up to date like this.
Thanks for sharing.

Sling TV · 12 November 2018 at 16:12

Excellent post! We are linking to this great post on our website.
Keep up the good writing.

What Equipment is Needed for Sling TV · 12 November 2018 at 22:10

It’s amazing to pay a quick visit this website and reading the views of all friends
about this article, while I am also zealous of getting know-how.

What Equipment is Needed for Sling TV · 13 November 2018 at 15:29

Useful info. Lucky me I discovered your website accidentally, and I am surprised why this accident didn’t happened in advance!
I bookmarked it.

Sling TV · 14 November 2018 at 21:21

Its like you read my mind! You appear to know so much about this, like you wrote the book in it or
something. I think that you could do with a few pics to drive the message home a bit, but instead of that, this is fantastic blog.
An excellent read. I will certainly be back.

sling tv coupons and promo codes for november 2018 · 17 November 2018 at 07:50

Sling tv coupons and promo codes for november 2018
Thank you a bunch for sharing this with all people you actually recognise what you’re talking about!
Bookmarked. Please also visit my site =). We can have a link exchange
agreement among us sling tv coupons and promo codes
for november 2018